Vanliga frågor & Villkor

Hur mycket is behöver jag?

Klicka här för att komma till våran iskalkylator där ni kan räkna ut hur mycket is ni behöver.

Är isen livsmedelklassad?

All is som vi säljer och levererar är livsmedelsklassad och godkänd att förtära.

Vad kostar isen?

Ni hittar samtliga produkter och priser i vår webshop. Ni kan klicka in här för att komma till våran webshop.

Hur länge håller isen?

Isen håller sig 24 timmar så länge den förvaras i de lådor den levereras i och i sval rumstemperatur. Tveka inte att kontakta oss om ni har frågor eller funderingar.

Ansvar

Ice in a box avsäger sig allt ansvar för skador som kan uppkomma och ligger utanför företagets kontroll. Ice in a box ansvarar inte om issäckar eller islådor som lämnas obevakade och av någon anledning läcker och orsakar skada.

Övrigt

Något du undrar över som inte står listat här? Du är välkommen att maila oss på info@iceinabox.se så  besvarar vi dina frågor så fort vi kan.

Ångra en order

Du kan avboka din beställning genom att ringa oss på 08 88 99 48. Har er order med is lämnat vårat frysrum kan vi inte återbetala för transporten och isen då den inte kan återfrysas.

Betalning

Betalning via webshopen görs via klarna checkout. Beställer ni via telefon betalas det med kort på avlämningsplats. Var noga med att omedelbart ta kontakt med oss vid eventuella felbeställningar.

Kan man hämta isen själv?

Tyvärr inte, i dagsläget har vi bara utkörning.

När kan jag få leverans?

Görs beställningen per telefon kan vi leverera iskuber och krossad is samma dag. Görs beställningen via vår webshop kan vi leverera nästa dag. För leverans av en exakt tid så kan ni skiva det i “Övriga noteringar” vid checkouten så återkommer vi med konformation dagen efter.

Leverans utanför stockholm?

Vi levererar i huvudsak i Stor-Stockholm med omnejd. Skulle ni önska leverans utanför Stockholmsområdet eller tom till annan stad i Sverige så går detta att ordna. Kontakta oss för mer info.

Kontakt

Du når oss på tel: 08-88 99 48, email, info@iceinabox.se eller kontaktformuläret på kontakt sidan på iceinabox.se

Reklamationer & Ångerrätt

Om en vara är trasig eller på annat sätt felaktig, tag omedelbart kontakt med oss för vidare information om eventuell ersättning eller retur. Du har vanligvis 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans eller utanför säljarens affärslokal. Livsmedel ingår i en kategori där ångerrätten inte gäller, då livsmedel ofta kan snabbt förändras. Varor som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats och förseglingen har brutits av konsumenten gäller inte heller ångerrätt.

Köpa Torris

Hos oss kan du förbeställa torris. Vi behöver vanligtvis ha 2 dagars förvarning då vi måste utföra transporten mellan vår leverantör och dig som kund direkt. Klicka här för att läsa mer om torris/kolsyreis.