Vanliga frågor & villkor

HUR MYCKET IS BEHÖVER vi?

Klicka här för att komma till vår iskalkylator där ni kan räkna ut hur mycket is ni behöver.

ÄR ISEN LIVSMEDELKLASSAD?

All vår is är livsmedelsklassad och godkänd att förtära.

VAD KOSTAR ISEN?

Ni hittar samtliga produkter och priser i vår webshop. Ni kan klicka in här för att komma till våran webshop.

HUR LÄNGE HÅLLER ISEN?

Vår is i kyllåda (iskuber samt krossad is) håller sig väl över 24 timmar så länge den förvaras i sval temperatur i de lådor den levereras i (ca 90% is kvar efter 24 timmar). Tveka inte att kontakta oss om ni har frågor eller funderingar.

ANSVAR

ICE IN A BOX AB avsäger sig allt ansvar för skador som våra produkter kan orsaka då detta är utom vår kontroll. ICE IN A BOX ansvarar inte för om ispåsar eller islådor som lämnas obevakade börjar läcka och därmed orsakar skada. Vi ansvarar inte heller för om kroppsliga skador uppstår i samband med hanteringen av våra produkter. 

ÅNGRA EN ORDER

Ni kan avboka din beställning genom att ringa oss på 08 88 99 48. Har er order lämnat vårt frysrum kan vi inte erbjuda återbetalning då isen inte kan återfrysas.

KÖPA TORRIS Stockholm

För er som köper torris levereras den till er adress och du som kund kan välja mellan förmiddags- eller eftermiddagsleverans.

ÖVRIGT

Något ni undrar över som inte står här? Du är välkommen att maila oss på info@iceinabox.se så  besvarar vi era frågor så fort vi kan.

BETALNING

Betalning i webshopen görs via Klarna Checkout. Välj mellan kortbetalning, bank, faktura eller delbetalning. Beställer ni via telefon sker betalning med kort vid leverans. Ta omedelbart kontakt med oss vid eventuella felbeställningar.

Kan vi hämta isen?

Tyvärr inte, i dagsläget har vi bara utkörning.

NÄR KAN JAG FÅ LEVERANS?

Görs beställningen per telefon kan vi vanligtvis leverera iskuber och krossad is samma dag. Görs beställningen via vår webshop kan vi leverera nästa dag. Avseende tid för leveransen kan du välja mellan två tidsintervall; kl 8-12 eller 12-18. Vid önskemål om kortare leveransintervall, kontakta oss gärna innan beställning så ser vi om det finns möjlighet för det. Önskemål om andra leveransintervall som skrivs i kommentarsfältet vid utcheckning beviljas ej såvida ni inte kontaktat oss innan och vi kommit överens om detta.

LEVERANS UTANFÖR STOCKHOLM?

Vi levererar i huvudsak inom Storstockholm. Skulle ni önska leverans utanför Stockholm kan detta eventuellt gå att ordna. Kontakta oss för mer info.

KONTAKT

Telefon: 08-88 99 48

E-mail: info@iceinabox.se

REKLAMATIONER & ÅNGERRÄTT

Om en vara är trasig eller på annat sätt felaktig, tag omedelbart kontakt med oss. Du har vanligtvis 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans eller utanför säljarens affärslokal. Livsmedel ingår i en kategori där ångerrätten inte gäller. Torris (kolsyreis) är inte livsmedelsklassat men avdunstar med tid och kan inte heller återbetalas eller ersättas med ekonomisk kompensation.

Inbärning/uppbärning

Inbärning/uppbärning finns som tillval vid checkout mot en extra kostnad på 99 kr. Från bilens närmaste avlastningsplats gäller max 40 meter, plan mark och tillgång till hiss.

Din varukorg är tom
Apply Coupon