Vanliga frågor & villkor

HUR MYCKET IS BEHÖVER vi?

Klicka här för att komma till vår iskalkylator där ni kan räkna ut hur mycket is ni behöver.

ÄR ISEN LIVSMEDELKLASSAD?

All vår is är livsmedelsklassad och godkänd att förtära.

VAD KOSTAR ISEN?

Ni hittar samtliga produkter och priser i vår webshop. Ni kan klicka in här för att komma till våran webshop.

HUR LÄNGE HÅLLER ISEN?

Vår is i kyllåda (iskuber samt krossad is) håller sig väl över 24 timmar så länge den förvaras i sval temperatur i de lådor den levereras i (ca 90% is kvar efter 24 timmar). Tveka inte att kontakta oss om ni har frågor eller funderingar.

ANSVAR

ICE IN A BOX AB avsäger sig allt ansvar för skador som våra produkter kan orsaka då detta är utom vår kontroll. ICE IN A BOX ansvarar inte för om ispåsar eller islådor som lämnas obevakade börjar läcka och därmed orsakar skada. Vi ansvarar inte heller för om kroppsliga skador uppstår i samband med hanteringen av våra produkter. 

ÅNGRA EN ORDER

Ni kan avboka din beställning genom att ringa oss på 08 88 99 48. Säljaren kan kräva betalning för varan från det att den skickats från säljaren till köparen. Om köparen använder kredit- eller betalkort för betalning kan säljaren reservera köpeskillingen på kortet vid beställning. Kortet debiteras samma dag som varan skickas. Vid betalning med faktura utfärdas fakturan till köparen när varan skickas. Betalningsfristen framgår av fakturan och är minst 14 dagar från mottagandet. Köpare under 18 år kan inte betala med efterföljande faktura.

KÖPA TORRIS Stockholm

För er som köper torris levereras den till er adress och du som kund kan välja mellan förmiddags- eller eftermiddagsleverans.

ÖVRIGT

Något ni undrar över som inte står här? Du är välkommen att maila oss på info@iceinabox.se så  besvarar vi era frågor så fort vi kan.

BETALNING

Betalning i webshopen görs via vår Checkout. Välj mellan kortbetalning, bank, faktura eller delbetalning. Beställer ni via telefon sker betalning med kort vid leverans. Ta omedelbart kontakt med oss vid eventuella felbeställningar.

Kan vi hämta isen?

Absolut, upphämtningstider är 09:30-12:00 eller 14:00-16:00 under helgfria varddagar. Se till att beställa din order på hemsidan för snabbare hantering vid avhämtning. Adress för upphämtning är Förrådsvägen 2C (Övre plan), 181 41 Lidingö.

NÄR KAN JAG FÅ LEVERANS?

Görs beställningen per telefon kan vi vanligtvis leverera iskuber och krossad is samma dag. Beställningar via vår webshop levereras nästkommande dag. Leveransen sker alltid direkt med våra egna chaufförer från vårt lager till er som kund. Du kan välja mellan två fasta tidsintervall för leverans: kl. 08.00–12.00 eller kl. 12.00–18.00. Vid önskemål om kortare leveransintervall, kontakta oss gärna innan beställning så ser vi om det finns möjlighet för det. Önskemål om andra leveransintervall som skrivs i kommentarsfältet vid utcheckning beviljas ej såvida ni inte kontaktat oss innan och vi kommit överens om detta.

LEVERANS UTANFÖR STOCKHOLM?

Vi levererar i huvudsak inom Storstockholm. Skulle ni önska leverans utanför Stockholm kan detta eventuellt gå att ordna. Kontakta oss för mer info.

KONTAKT

Telefon: 08-88 99 48

E-mail: info@iceinabox.se

REKLAMATIONER & ÅNGERRÄTT

Om en vara är trasig eller på annat sätt felaktig, tag omedelbart kontakt med oss. Du har vanligtvis 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans eller utanför säljarens affärslokal. Livsmedel ingår i en kategori där ångerrätten inte gäller. Torris (kolsyreis) är inte livsmedelsklassat men avdunstar med tid och kan inte heller återbetalas eller ersättas med ekonomisk kompensation.

Inbärning/uppbärning

Inbärning/uppbärning finns som tillval vid checkout mot en extra kostnad på 99 kr. Från bilens närmaste avlastningsplats gäller max 40 meter, plan mark och tillgång till hiss.

Din varukorg är tom
Apply Coupon